a IX. Nemzetiségi Színházi Kollokvium lapja, Gyergyó (2011.09.30-10.9.)
„Minden művésznek normális foglalkozású pár kéne, mondjuk egy bankár.”


Fekete-fehér hangok

Cinka Panna Cigány Színház, Budapest




Szeretjük a cigányzenét. Szeretjük Lorcát, J.A.-t, szeretjük a költészetet. Szeretjük a dalokat és a lírát, mert olyan személyessé válhat és olyan átéléssel nézhetjük, mint a jó színházat. A színésznő karizmatikus, „vonzza a szemet”, a gitáros zenész-színésznek pedig jó hangja van. A produkciónak érdekessége, hogy két (bár egymáshoz közel álló) műfajt kever, amelyek erősítik egymást.
szaffi


Lájk: József Attila Kései siratójából az átok. Az egész versnek hihetetlen ereje volt, ez a rész azonban valósággal fenyegetően szólt. Megborzongtam.
panna

Széles palettáról válogatott versek hangzanak el, a gitárkíséret lendületessége a néző ritmusérzékét is előhozza, a lábainkba szivárog a zene.
lőrinczági




A pódiumest kicsit egysíkú, minden vers elmondása egy bizonyos séma szerint van kidolgozva, emiatt a nézőnek nem kell sokat gondolkodnia az előadás dramaturgiáján. Végül is nem hoznak zavarba.
lőrinczági

A szavalás néha túlcsordult, túlkiabálta magát, de belőlem ennek ellenére is csikart ki könnyeket.
szaffi

Az előadás szerkezetét tekintve nem elég feszes, nem elég koherens, és ez a nézőt is összezavarja. A bizonytalan tapsok a számok között pedig még inkább felszabdalják az előadást, amely így sokkal inkább színházi műsorra, mintsem előadásra emlékeztet.
szűcsKati

Az előadás túl sok technikával dolgozik. Elég lett volna csak az emberi hang, a hangosítás eltompította a belső emberi tartalmakat.
KovácsLevente



Milyen lehet a Cinka Panna Cigányszínház egy más, prózai színházi (mondjuk Lorca-darab) előadása.
szaffi 

Ezt a kisebbségi létet mi nagyon jól értjük. Hol is van a haza? Mit jelent valahova tartozni?
panna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése